A céges reklámajándékok fajtái

2015.08.24.Szolgáltatás

A reklámajándékok ma már a céges promóció egyik legfontosabb összetevőinek tekinthetők, ezáltal a vállalkozások világszerte alkalmazzák márkájuk, szolgáltatásaik vagy termékeik népszerűsítésére. Gyakran alkalmazzák őket egyszerű szóróanyagként – a legideálisabb kiállításokra vagy rendezvényekre –, de összességében bármi lehet reklámajándék, amit promóció céljával logóval, szlogennel vagy egy konkrét márkanévvel látnak el. Hogy konkrétan milyen fajtái lehetnek az ilyen promóciós eszközöknek?

A leggyakoribb reklámajándékok

A leggyakoribb céges reklámajándékok között jelenleg, a 2010-es évek közepén a pólók, a sapkák, az ötletes kulcstartók, a poszterek, a matricák, a tollak, a bögrék, a lufik és még mindig a karkötők szerepelnek. Még mindig nagy népszerűségnek örvend a különféle kitűzők alkalmazása, amit a retro-divat mozdított előre az elmúlt időszakban, ezáltal egy olcsó, és jelenleg divatos kiegészítőről van szó, ami brandek, logók és szlogenek, sőt kisebb grafikák megjelenítésére is alkalmas. A leggyakoribb és leghatásosabb termékek természetesen a hordható reklámajándékok, hiszen ezek képviselik a legnagyobb promóciós erőt azáltal, hogy viselőjük ingyenes reklámhordozóvá válik. A statisztikák szerint manapság az összes reklámajándék mintegy 30 százaléka ide sorolható.

Egyre népszerűbbé válnak napjainkban azok a promóciós ajándékok is, amelyek hasznosak és/vagy környezetbarát alapanyagokból készülnek. Kiemelten hatásosak az olyan termékek, amelyek egy adott hobbihoz vagy tevékenységhez köthetők, így például bicskák, mérőszalagok, iránytűk, kisebb szerszámok, szerszámkészletek vagy más használható kellékek.

A céges reklámajándékok két csoportja

A reklámajándékokat nagy általánosságban két különböző csoportra oszthatjuk fel, ezáltal léteznek direkt és indirekt termékek. Direkt reklámajándéknak azokat nevezzük, amelyeket konkrétan az adott cég állít elő és termel meg, és azokat adja oda a leendő vásárlóknak. A cél és az előny, hogy ilyenkor nem csak a márkanév, hanem egy adott termék is reklámozásra kerül, így például egy adott csokoládét, vagy bármilyen élelmiszert, esetleg próbaitalt lehet osztani, amelyeket az emberek megkóstolhatnak és véleményezhetnek.

Az indirekt reklámajándékok ezzel szemben azok, amelyeket nem az adott cég készít, de logójuk, nevük, esetleg ismert szlogenjük vagy figurájuk megtalálható rajta, ezáltal valamilyen formában, de egy adott termék, brand vagy vállalkozás népszerűsítését szolgálja. Mindkét reklámajándék általánosságban kisméretű és kisebb értékű, de természetesen vannak olyan esetek, amikor nagy értékű, prémium termékek tartoznak ide. Ilyenek például a nyereményjátékok során megnyerhető termékek, amelyek között akár matricázott, márkanévvel ellátott autók is lehetnek, amelyekkel a használó márkahordozóvá lép elő, ez pedig indirekt módon képes komoly hasznot és presztízs is hajtani az adott cég malmára.