Tehetséges sportoló a gyermekem!

A gyermek születése utáni első pár évben egyre nagyobb hangsúlyt kap az egyéni képességek feltérképezése, majd azok erősítése. Ennek támogatására a lehető legtöbbféle készségfejlesztő foglalkozás és mozgásforma kipróbálását szorgalmazzák a szülők. A listán előkelő helyen szerepel a kreativitás fejlesztése mellett a túlzott mozgásigény lekötése is.

Így lesz aztán egy probléma orvoslásából később hivatás, de nem mindenki életében. A tinédzser kor az egyik legfontosabb választófal, hogy ki hogyan folytassa az életét a sport területén.

Egyénre szabott mozgásformák

A különböző magánórák nagyon sok alkalmat kínálnak, hogy a legifjabb korosztály minél többféle helyzetben, szituációban próbálhassa ki az oroszlánkarmait, és így hamarabb derülhet fény arra, hogy milyen közegben érzik magukat a legkomfortosabban. Lesznek olyanok, akik nagyon hamar feltalálják magukat a közösségben, és könnyen együttműködnek csapattársaikkal, míg mások inkább a saját elképzeléseik szerint szeretnek majd cselekedni. Szerencsére nagyon sokféle alkat és személyiség előtt állnak nyitva a legkülönbözőbb sportfoglalkozások, ha a kísérletezések idejében elkezdődnek.

A gyerekkorban fontos, hogy minél többféle sportág kipróbálására legyen lehetőség, mielőtt választani kelljen.

A gyerekkorban fontos, hogy minél többféle sportág kipróbálására legyen lehetőség, mielőtt választani kelljen.

A tinédzser kor veszélyei

Minden szülő életében valószínűleg nagy öröm, amikor gyermekét látja kimagaslóan teljesíteni a választott sportágában főként, ha élvezettel is párosul e tevékenység. Legékesebb bizonyítékai az egymás után nyert kupák és érmek a különböző iskolai, megyei, esetleg országos szintű versenyek alkalmával. Azonban a tinédzser korszak beköszönte nemcsak lelki szinten eredményez mély változásokat, hiszen a hormonok a fizikai megjelenést is képesek befolyásolni. Ez sokszor olyan nem várt átalakuláshoz vezet, mely a szépen ívelő sportolói karriert is negatív irányba lendítheti. A hirtelen növés vagy súlygyarapodás bizonyos sportágaknál nem előnyös ahhoz, hogy a későbbiekben is sikeres életpályát folytathasson a versenyző.

Természetes módszerek a siker szolgálatában

Azonban a megfelelő étkezés és életmód, valamint a különböző táplálék kiegészítők is sokat segíthetnek abban, hogy a serdülőkoron minél zökkenő mentesebben essenek át a fiatal sportolók. Ehhez érdemes kikérni szakember vagy a szakmai edző tanácsát is, hogy a kialakított egyéni étrend az edzésekkel kombinálva ne terhelje annyira a szervezetet. Az átlagosnál nagyobb fizikai megterhelés esetén fontos, hogy olyan módszert válasszunk, amely támogatja az izmok épülését, és nem avatkozik bele a szervezet természetes működési rendjébe, hanem támogatja azt. Alapszabály, hogy a szervezetet nem kizsákmányolni kell a vágyott változás eléréséhez, hanem kellő mértékben és formában táplálni ehhez, de nem minden áron.

Kategória: Hétköznapok