Így őrizze meg gerince egészségét!

Sajnos manapság egyre több embert diagnosztizálnak gerincbetegséggel – az isiász, a lumbágó, a gerincferdülés vagy a sérvek mára már népbetegségekké nőtték ki magukat. Ezek a XXI. század betegségei, a kevés mozgás, a sok túlsúly mind-mind hozzájárulnak a gerincünk betegségeihez. Miket tehetünk annak érdekében, hogy megelőzzük a bajt, vagy, hogy csökkentsük a tüneteket?

Az első és legfontosabb dolog, hogy szabaduljunk meg a túlsúlytól. A plusz kilók és a gerincproblémák szinte kéz a kézben járnak, így sürgető leadni a súlyfelesleget, ha nem akarunk folyamatosan súlyosbodó izom-ízületi és gerincfájdalmakat. Ha nincs túlsúlyunk, akkor is legyünk óvatosak, táplálkozzunk tudatosan, hogy később se tapadjanak ránk a kilók.

Érdekes tippek:

A megfelelő mozgásról se feledkezzünk meg. Gerinckímélő sport az úszás, de a speciális gerincjóga is segíthet enyhíteni a panaszokon, ellazítani az izmokat.

Igyekezzünk a lehető legkevesebbet terhelni a testünket. Ne emeljünk nehezet, ne cipeljünk semmit féloldalasan, pláne nem túlságosan sokáig. Több helyen megoldható már a bolti házhoz szállítás, nehéz termékeket (például ásványvíz vagy tej) érdemes lehet szállíttatni ahelyett, hogy mi magunk emelgetnénk az üzletekben. Táskánkat lehetőleg ne tömjük meg, ha nehezebbet cipelünk, inkább váltsunk hátizsákra, hogy a teher egyenletesen oszoljon el a hátunkon.

Könnyen okoznak a rossz matracok és párnák hátfájást

Könnyen okoznak a rossz matracok és párnák hátfájást

A hálószobai körülményeink is nagyban hozzá tudnak járulni gerincünk egészségéhez (vagy éppenséggel könnyen tudnak rontani rajta). Érdemes matracos ágyat választani, a más típusú ágyakat, ami beépített matraccal rendelkezik, ha kifeküdtük, akkor teljesen el kell dobni, matracos verziónál pedig csak a betétet, az ágykeret maradhat. A matracunk kiválasztására mindenképpen szánjunk időt és pénzt, ugyanis ha jól választjuk ki, akkor megfelelően fogja az egész testünket támasztani, ezáltal enyhítheti a gerinc panaszokat, és megelőzheti további gondok kialakulását. Az alvó párnát is nagy műgonddal válasszuk ki, hogy kellő támasztást biztosítson a nyakunk és a fejünk számára.

Az alvási pozíció sem mindegy. Kényelmetlen, kicsavarodott pózoktól könnyedén alakulhatnak ki hátproblémák. Ha nem vagyunk kellően nyugodtak, akkor rosszul alhatunk, ami kihatással lehet mindenünkre. Így a testi dolgok mellett ajánlatos a lelki dolgokkal is foglalkozni: lefekvés előtt próbáljuk meg kizárni a külvilágot, meditálni, relaxálni, így elérve a nyugodt, pihentető alvást.

Kategória: Hétköznapok