Garázsmenetből nagyhatalom –Vállalkozói gondolkodás kicsiből a nagy felé

Az Apple története szinte mindannyiunk tudatában ikonikus példává vált egy kis cég óriási nagyhatalommá fejlődésének illusztrálására. A legenda szerint a grandiózus álom első kísérletei Steve Jobs szülei házának garázsában indultak útjukra, mely a legfontosabb találkozóhely volt a forradalmi ötletek megvitatásában. Sok lépcső vezetett odáig, ahogy az Apple céget láthatjuk napjainkban. Ugyanis egy kezdő vállalkozás sikeréhez, zökkenőmentes működéséhez, növekedéséhez nagymértékben járulnak hozzá azok a szolgáltatások, melyek a felszínen láthatatlanok.

A kezdeti nehézségek

Egy iskolai felmérés szerint a fiatalok többsége arra kérdésre, hogy mi szeretne lenni, azt a választ adják, hogy celeb vagy vállalkozó. Nem véletlenül, hiszen az ezekkel járó feltételezetten könnyen jövő hírnév, szabadság és gazdagság nagyon vonzó értékek a legifjabb generáció felfogásában, pedig egy álomgyár működését rengeteg feladat teljesítése, tapasztalat, gyakorlat szerzése és tanulás előzik meg. Vállalkozás esetén az ötlet kirobbanását követően azonnal piackutatást és versenyelemzést kell végezni, hogy hosszútávon életképes lesz-e az esetenként már gyermekkorban dédelgetett vízió.

Ha a visszajelzéseink és kutatásaink ezt erősítik meg, még mindig ránk vár a megfelelő üzleti terv és marketing stratégia összeállítása, mely folyamat azért is izgalmas, mert ilyenkor nagyon fontos az egyes pozíciókat megfelelően ellátó társak megtalálása, akik a későbbiekben munkájukkal részt vesznek majd cégünk felvirágoztatásában.

Amikor a cég virágzik

Általában az első öt év a legkritikusabb egy újonnan megalakult vállalkozás esetén, amikor ez alatt az idő alatt dől el leginkább, hogy képes-e eredményesen bekapcsolódni a hasonló cégprofillal rendelkezők versenyébe és a stabil vevőkör kialakítására, illetve függetleníteni magát az éppen aktuális gazdasági viszonyoktól. Ha túléli ezt az időszakot, a stagnálás helyett gyors bővülés indulhat, és rövid időn belül a cég fényes csillagzatának lehetünk tanúi. Ez a szakasz az egyik legizgalmasabb, legtöbb lendületet, energiát és lelkesedést adó terminus, hiszen a lassú vagy gyors, de folyamatos fejlődés és gyarapodás fázisa következik el, amikor a nyereségből újabb munkahelyeket teremthetünk, technikai, innovációs fejlesztésekbe kezdünk, és nagyon gyakran nagyobb gyáregységbe is költöztetjük a céget, mely felkészít a nagyobb megrendelések teljesítésére is. Ehhez azonban fontos a több szintű előkészítés, hogy minél gördülékenyebben mehessenek végbe a változtatások.

A cég életében fontos az előre tervezett költöztetés, hogy a dolgozóknak is legyen idejük felkészülni rá.

A cég életében fontos az előre tervezett költöztetés, hogy a dolgozóknak is legyen idejük felkészülni rá.

Precíz és előrelátó gondolkodás a költöztetésben

Megkönnyítjük a cég életét, ha erre az időszakra delegálunk egy kisebb, néhány főből álló csapatot, aki koordinálja majd az előkészületeket, a felszerelések nyilvántartásától kezdve, a partnerekkel, biztosítókkal, hivatalokkal való kapcsolattartásán át, az új vállalati központ előzetes kialakításának tervéig. A költöztetés előre egyeztetett, pontos időpont meghatározással történjen, mely megkönnyíti mind a dolgozók, mind a szállító cég életét!

Kategória: Hétköznapok