Edzéshez ezekre a táplálék kiegészítőkre lesz szükségünk

Amikor végre áttérünk az egészséges életmódra és megszeretjük a sportolást és az egészséges táplálkozást, fontos lehet elkezdeni azon gondolkozni, hogy vajon elegendő anyagokkal tápláljuk-e szervezetünket?

A különböző táplálék kiegészítőktől nem kell félni, hiszen az intenzív edzésekkel, jó minőségű fehérjékkel, szénhidrátokkal és jó zsírokkal támogatjuk és fokozzuk a szervezet izomfejlődését és regenerációját. Nézzük melyek, azok a táplálék kiegészítők, melyeket érdemes lehet elkezdeni, ha már megszeretted az intenzív sportolást.

1. Multivitaminok

A mindennapos stressz, a környezeti tényezők, illetve rendszeres, intenzív mozgás sok káros szabad gyököt termel, ezért érdemes olyan multivitamint szednünk, mely igen magas antioxidáns tartalmának köszönhetően segítenek a szervezetünknek szembenézni ezekkel a szabad gyökökkel. A multivitaminokat rendszerint étkezéssel együtt, reggelivel és az ebéddel kell bevenni.

2. L-Leucine

Egyre több felmérés mutatja azt, hogy az L-Leucine a legjobb anabolikus és antikatabotikus hatással rendelkező aminosav, mely szépen fokozza az energiaraktárak kapacitását. Igen hatásos zsírégető, a megnövekedett UCP3 szétkapcsoló fehérje kibocsátás miatt. 3-5 gramm L-Leucine-t kell fogyasztani közvetlenül edzés után, vagy esetleg edzés közben. A Leucine nagymértékben fokozza a fehérjeszintézist, illetve rendkívül jó zsírégető tulajdonságának köszönhetően egyre többen kezdik el szedni ezt a táplálék kiegészítőt.

3. Nitrogén Oxid (NO2) fokozók

Ezek közé tartozik például az arginine, citrulinne, beainne és agmetine. Ezek a hatóanyagok értágító hatásuknak köszönhetően képesek edzés közben erős izompumpa hatást elérni az erekben. A bedurrant izom nem csak látványos, de a megnövekedett vérbőség az jóval nagyobb mennyiségű mikro-és makro tápanyagokat képes szállítani az izomsejtekbe, így fokozzák az izomépítő folyamatokat. A Nitrogén Oxid fokozókat általában éhgyomorra kell bevenni, edzés előtt 45 perccel.

Kategória: Hétköznapok | Címkék: