BMW tuning, ahogy a profik csinálják

A BMW autók tuningolása nem csak otthoni időtöltés, hanem hobbi és szenvedély. Egyeseknek pedig már-már életstílus. A BMW-k optikai tuningja igen látványos tud lenni és nem csak amatőr műhelyek, de profi szervizek és gyárak is foglalkoznak vele, akárcsak a motor tuninggal, a BMW futómű tuninggal. A BMW autóknál persze a kipufogó tuning és a felni tuningolása sem maradhat el. A szuper, nagy teljesítményű autókból pedig még szebbet és jobbat képes varázsolni egy igényes szakértő, aki kreativitását is kiélheti egy-egy BMW autó csoda megalkotása közben.

Az egyik legújabb őrületet a BMW tuningolók körében, egy BMW retró kupé hozta el. Nem eredeti állapotára hozták ugyanis vissza a rozsdásodó BMW E9-est, hanem 500 lóerős turbó motorral szerelt versenygéppé tuningolva. Willy Izaguirre neve nem ismeretlen a tuningolással foglalkozók körében, így nem meglepő, hogy a kezei alatt csodává formálódott a barátjától vásárolt ócska járgány. Nem csak egy S52-es motort szerelt bele, de egy hatalmas turbófeltöltőt is, aminek köszönhetően, közel 560 Nm nyomatékkal büszkélkedhet a versenyautóvá előlépő tuning jármű.

Több mint 50 éve indult hódító útjára, egy bajor kis faluból, a profi BMW tuning

BMW tuning, ahogy a profik csinálják

BMW tuning, ahogy a profik csinálják

Talán hihetetlen, de egy kis bajor falucskából indult az a vállalkozás, amelynek termékeit ma már egyedüliként említik egy lapon, a gyári BMW M változataival. Az Alpina Burkard Bovensiepen GmbH & Co. KG története ugyanis a hatvanas évek elejéig nyúlik vissza. Legelső tuning járművük az akkor még modernnek számító BMW 1500-as volt, egyetlen karburátor bővítéssel. Ebből nőtte ki magát az a dupla karburátoros átalakító szett, amit 1963-ban be is mutattak az IAA-n. A bemutatót siker koronázta és attól kezdve, mint kis BMW tuningcég működtek sikeresen. Munkájukat a hatóságok is elismerték és 20 évvel az indulás után már a német közlekedési hatóság önálló gyártóként kezelte a vállalkozást.

Az Alpina BMW márkanéven futó tuning autóik nagyon szépen szerepeltek a pályaversenyzésekben. Autóik a mai napik kiváló teljesítményt nyújtanak és az értékük 20-30 millió forintot is eléri. Legismertebb tuningolt BMW autóik, a B7 Turbo, a B7 Turbo S kipé és az E28 alapú B7 Turbo S, de gyönyörű átalakításokat végeztek a C2 1.7 Cabrion, a B10 4.6-on és a 7-es alapú B11 3.5-ön is. A céget jellemző változatos belterek az egyediséget és a hangulatot fokozták akárcsak a sokküllős felnik és a barokkos dekorcsíkok. A sportos BMW tuning családjuk kiemelkedő tagja, az E60 alapú B5 S Toruting 600 lóerővelés 328 km/órás végsebességgel.

Tuningolt BMW M4, a drága sportautók rémálma

Egy éve mutatta be a Cam-Shaft a saját BMW M4 tuning verdáját, amely 520 lóerővel szégyenít meg sok versenyautót. Nem csak erőnöveléssel, de optikai tuninggal is felvértezve veszi fel a versenyt a legjobb, legszebb és leggyorsabb autókkal. Egyes pletykák szerint a gyár képes elmenni a 4 másodperces 100 km/órás sebességes gyorsulásig és végsebessége a 300 km/órás sebességet is képes meghaladni. Természetesen a vállalkozás Akrapovic titán kipufogórendszert, KW ültetőszettet és hatalmas, 21 colos, fekete BBS felniket is kínál és különböző feliratokat is képesek az autóra készíteni. A BMW tuningolásban tehát képzeletünknek, csak a pénztárcánk szabhat határt!

Támogató: www.premiumcardesign.hu

Kategória: Hétköznapok | Címkék: